söndag, februari 25, 2007

Nytt jobb, nytt liv...

Jag har börjat på ett nytt jobb... Ett helt fantastiskt roligt jobb! På LO som ungdomshandläggare. En utmaning, en chans att visa vad jag går för. Det bästa är att det inte är en projektanställning utan en tillsvidaretjänst. Det är bara en grej som inte är så kul... Jobbet är i Jönköping och det kräver en hel del tid i form av pendling.

Jag har gjort det igen... Kört i diket... Eller, kört å kört.... Jag blev prejad av en långtradare som kapade en kurva lite väl mycket. Det var uruselt väder och jag var tvungen att ligga i de uppkörda spåren. När jag mötte lastbilen så låg han i mitt körfält i ena hjulspåret. Insåg rätt omgående att det skulle smälla rejält om jag låg kvar. Alt. 2 var vägrenen... Det fanns inte så mycket att tveka på, vägrenen fick det bli! Det gick sådär... Fick sladd som jag inte kunde häva. Tillslut började jag snurra runt och hamnade i diket. Poff i snödrivan! När jag satt där och försökte ringa bärgare så förvånades jag över att INGEN stannade för att kolla hur det gick! Vad är det för fel på världen? Finns det inga hjälpsamma människor längre? Tänk om jag hade gjort illa mig rejält! Knäckt nacken eller nåt... Är det inte brukligt att stanna när man är först till en trafikolycka? Tur att jag stod med hela bilen i diket annars hade de väl kört på mig oxå.

Nu ska jag sova... får skriva mer en annan dag!

Kram å godnatt!

1 kommentar:

Hasse Elektriker sa...

Hej Terés

Efter det att du sagt att du hade en blogg var man ju tvungen att leta reda på den, helt ok måste jag säga även om uppdateringen kunde vara bättre, men jag är väl inte mycket bättre själv antar jag.