söndag, februari 04, 2007

Det plingade på dörren...

Det händer inte så ofta. I detta mobiltelefontäta land så är det extremt sällan man får ett oanmält besök har jag märkt. I kväll hände det iaf hos mig. En kille från hyresgästföreningen. Jag har tänkt... länge... typ ett år, att jag skulle bli medlem, men det har liksom inte blivit av. Jag som facklig förtroendevald borde ju skämmas extra mycket.. (det gör jag)

Nu plingade han iaf på dörren och jag öppnade! När han presenterade sig så sa jag bara; Va bra att DU kom... kliv på, kom och sätt dig här... Var skriver jag på? Han blev lite konfunderad till en början men sen kom han på att han hade sett mig i tidningen och förstod varför jag var så vänligt inställd. Hihihi, sen kröp det fram att han själv inte hade bytt avdelning från Gbg till Borås trots att han jobbar här. Han tillhör ju oxå Handels ( som jag är ledamot i styrelsen för) så jag fick gnälla lite på honom att jag ville ha hans avgift till min avdelning nu faktiskt... Han skrattade lite åt den lite skruvade vändningen när han gick...

Så kan det gå!

Inga kommentarer: