söndag, februari 04, 2007

Mitt i kaoset ska jag till Kiel

Julresa till Kiel och Lübeck... Mysigt med lite uppskattning för årets slit. Just nu så planerar jag aktionen 14:e dec mot förändringarna i A-kassan. I Borås ska vi ha fackeltåg och möte på torget. Mycket ring å fix... Ska dessutom klura på ett tal som jag ska hålla. Puh!

Hade en mycket förvirrad vecka förra veckan... Akutinkallad till Gbg och en ungdomskurs måndag och tisdag. 20 min försenad störtar jag in i kurslokalen på måndag morgon... "Hej och välkomna! Ursäkta att jag är lite sen... Åh, finns det mackor... Ja, Terés heter jag iaf och ska vara eran kursledare i dag och i morgon... Jösses vad kissnödig jag är... Ska bara..." Ungefär så började det... Sen kom han jag skulle hålla kursen med och mer eller mindre presenterar mig som "den lilla arga" ( kallas så av mina kära kollegor, fattar inte varför???). Snyggt... Sen har han mage att lägga hela kursen på mig... JAG fick hålla i hela dagen! Trors att vi hade delat upp det mellan oss... Fan, det var sista gången jag höll med honom... Så gör han alltid. Fick låna en av ombudsmännens bil sen. Asfin Saab 9-3, utplockad i somras. Jäklar vad den gick! Tack gode gud för farthållare

Nu ska jag packa den lilla svarta och högklackat... Åker med avdelningsstyrelsen till Kiel. Därifrån blir det en tripp till Lübeck och julmarknaden där... Hem på fredag igen... Ska bli gôtt!

Ha det bäst!

Kramar

Inga kommentarer: