söndag, februari 04, 2007

Nu är det här året snart slut...

I morgon är det årets sista dag. Då ska man enl gammal svensk tradition supa sig full och smälla raketer... Det ska bli roligt. Själv tänker jag bli lagom bubbelberusad

Glömde min Piper-Heidsieck hemma i Borås så det fick bli en snabb ( alla-kassor-öppna-å-ändå-kö-till-bortre-väggen) visit på bolaget idag. Fanns inte så mkt att välja på. Blev en Veuve Cliqout. Sec:en. Alltså den som man kallar för Gula Änkan, den halv torra. Den är rätt fin och väldigt bra för den som inte är så förtjust i champagne.

Jag fick ta en snabbvisit till Umeå tidigare i veckan. Hade glömt min fantastiskt vackra vita Karen Millen-klänning hos E och den hade jag tänkt ha på nyårsafton. Skruttade runt på stan och gled in på Voodoo... Inte så smart. Gick därifrån med en ny klänning Så efter allt pyssel med bussar hit å dit så slutade allt med att jag kommer ha den nya klänningen iaf. hahah, typiskt mig att krångla till det. Men lyckligtvis var inte resan helt bortkastad eftersom jag hann träffa både gamla och nya vänner under dagen... Trevligt som tusan! Det blev fika mest hela dagen och som avslutning, en mycket trevlig middag...

Nyårslöften har jag funderat lite på.... Det brukar ju funka halvbra att lova sig själv att; börja träna, gå ner de extra kilona, höra av sig till sina vänner mer... etc.

Jag tänkte lova mig lite andra saker... att göra saker helhjärtat, att skratta så ofta jag kan, att kramas mycket, att umgås med folk jag tycker om och sålla bort energitjuvarna (nästan där redan faktiskt). Framför allt så tänker jag försöka att bli mer medveten om vilka val jag gör och hur de påverkar mig. Senaste året har varit en emotionell berg-och-dalbana. Skilsmässan m bodelning och allt, att bli inkastad i politiken under ett valår var rätt så häftigt, L som har varit sjuk, brutna löften och svek. Det har varit jobbigt men lärorikt. För varje motgång så blir man starkare, det tror jag på. Iaf om man kan ta till sig och lära sig nåt av det.

Hmmm, lite filosofiskt men det får gå.

Gott nytt år alla som jag tycker om!

Kram/Terés

Inga kommentarer: