fredag, juni 08, 2007

Tänk så patetiska vi svenskar är....

Jag tycker det är pinsamt att vi behöver ha en tv-sänd gala för att skänka pengar till välgörande ändamål... Jag tänker på Astrid Lindgrens barnbygala som sänds i tv i skrivande stund... Ett ganska självklart ändamål att skänka pengar kan man tycka men ändå behöver man lotta ut bilar för att folk ska skänka pengar. tänk om man istället sa att nu har Opel skänkt pengar motsvarande 5 bilar istället för att dela ut dem bland giriga svenskar. Skulle inte det dra in mer pengar? Man börjar ju fundera hur det är ställt. Man gör TV-underhållning av U-länders misär.

Om man skulle ta hälften av tillgångarna från de 4 rikaste i världen och fördela det över världens befolkning så skulle alla få mat, vatten, sjukvård, tandvård - GRATIS! Vi snackar även du och jag i sverige skulle få del av kakan. Det är ju helt sjukt! Hälften av tillgångarna från 4 pers skulle räcka till alla...

Missförstå mig rätt nu, jag tycker det är bra att man samlar in pengar till SOS Barnbyar men jag tycker bara att det är märkligt att vi inte kan göra det utan att få nåt tillbaka. Jag tycker bara att man kan göra nåt till vardags. Också! Jag fick ett litet ryck, nu ska jag sluta skriva innan jag tappar tråden!

Peace & love!
/T

Inga kommentarer: